24.7.17

Zasa trable s Voxhólom

V daždivý piatok som išiel pre dcérku na oslavu. Pri cúvaní pozerám do "speťáku" a vidím nalepený lístok. "Čo do prkínka, reklama?", napadlo ma v prvom momente. Pozriem bližšie a vidím, že je rozbité zrkadlo. Okamžite zastavím a omrknem poškodenie. Niekto mi tam nechal kontakt. Milé, ale to som netušil, čo ma čaká. Dobre, lepšie jak kosou do brucha. Pojazdný som. Vyskúšal som, či funguje diaľkové ovládanie. Iba natáčanie hore a dolu, do strán ni ťuk. Rukou som ho akosi natočil. No a čo teraz? Mrkol som na internet, čo stojí nové. Komplet tam bol za vyše 40Eur. To "vyše" bolo potom v servise raz toľko. Premýšľal som, či teda zavolať na dané tel. číslo. Keď už mi ho nechal, tak asi čaká, že sa ozvem. V sobotu som mu zavolal. Vraj so svojim nákladným autom doň nejako vrazil. Otdvtedy už ubehlo desať dní! Chodím teraz vlakom, takže som si nič nevšimol. Dokonca ani v piatok, keď som s ním išiel do roboty. Dohodli sme sa, že sa stretneme v pondelok pri nešťastnom aute. Zavolal mi zrovna, keď som kráčal pre malú na basket. Teda som sa vrátil. Dohodli sme sa v prípade, ak bude oprava cca 50Eur, nebudeme z toho robiť vedu a dá mi ich na ruku. Na druhý deň mi však vyrúbili cenu za spätné zrkadlo 90Eur aj s robotou. Tak volám zasa chlapíkovi, že správu asi predsa len spíšeme. On si škodu dá na poistenie svojho súkromného auta, aby nemal v robote vytriasačky. Ubehol ďalší deň a zrkadlo mi skoro odpadlo. Päsťou som ho zatlačil nas5. Vytlačil som si a nachystal papiere pre poisťovňu. Stretli sme sa v stredu až o piatej, takže márne som volal o pol šiestej do poisťovne. Dohodli sme sa, ako nehoda prebehla, kedy a vypísal si svoju časť Správy o nehode. Odporučil mi krycí list, ale nebudem mať predsa auto kvôli tomu týždeň v servise, ktorý bude čakať na peniaze od poisťovne. "Garážnici" to navyše neradi robia. Na druhý deň som oskenoval správu (viac menej zbytočne). Hneď po ôsmej už môj telefón vyzváňal na pobočke poisťovne. Zasa som opakoval celú správu o nehode. Neviem načo potom vypisujem papiere. Kľudne to mohli takto spraviť v poisťovni. Papier je mi prakticky na nič, ani pri obhliadke ho nechcel vidieť. Takže poisťováčka mi povedala, či chcem opravu platiť rozpočtom, t.j. poisťovňa sa pozrie do kryštálovej gule a stanoví cenu opravy alebo prinesiem faktúru. Povedal som, že oznámim potom obhliadačovi. Tiež sa ma pýtala, či by som sa rád zúčastnil obhliadky. "Áno", odpovedám. "Tak vás za 2-3 dni bude technik kontaktovať". No paráda. Aby mi poslali peniaze na účet, potrebujem zasa nejaký čistý papier s číslom účtu a podpisom. Nadiktovala mi číslo poistnej udalosti. Zopakoval som jej ho. Prišlo mi aj správou na telefón. Rozhovor sme teda ukončili s tým, že je to snáď všetko a ozve sa mi technik. Ozval sa za tri dni. O druhej popoludní, či som doma. Samozrejme nie, zarezávam v práci. Večer sa potom zastaví, keď pôjde zo Záhoria. Čakám naňho doma a ozve sa až po šiestej. Že dnes obhliadku nedá, lebo mu večer obsadia parkovné miesto na sídlisku. Zajtra ráno teda na parkovisku v mojej práci. Na druhý deň mi o ôsmej volá a stretneme sa na parkovisku. Prišiel pánko a vygúľal sa z novej "fóbie". Otrávený ako jed na potkany sa motal popri voxhóle. Len sa sťažoval ako mu ipt ktosi volá, ako nerád odhaduje technické škody. Odfotil si výr. číslo, počet nabehaných kilometrov. Dokonca i gumy. Netuším načo, ale vraj podliehajú špeciálnej likvidácií, hoci sa ma teraz netýka. Poškodené zrkadlo až nakoniec, a to som musel auto vytiahnuť, aby pánko sa svojim objemom zmestil medzi autá. Na zrkadle urobil ryhy (škoda, striekaný kryt by som rád použil, nebol až tak poškodený). Pohádzal nejaké údaje do počítača. Vyfotil si aj číslo účtu, robil som mu tieň. Po polhodine sa nasúkal do auta, odviezol ma k rampe, ktorú som mu otvoril a juchal preč. Emailom mi poslal zápis o nehode. Už tretí. A zasa sa dohadujem so servisom, kedy vymeniť zrkadielko. Prvý termín na sviatok Cyrila a Metoda, bol úlet. Ale vraj robia. Ale ja nie. Dohodli sme sa, že auto pristavím deň vopred. V dohodnutý deň som už čakal ešte pred otvorením servisu. Majiteľ pýtal nejaký žltý papier z obhliadky. Hovorím mu 2x, že mi poslali správu len emailom. Papier mu preposielam, aby nevystavil faktúru hala-bala. Kryt som nechcel striekaný, ale môže sa stať, že bude doobhliadka. V dedine u svokry som našiel nejakého majsterka, lakiernika, ktorý mi za dvacku kryt nastriekal. To mi už nikto nepreplatí. Faktúru som poslal poisťovni. Obratom mi došla odpoveď, že ešte chýba doklad o zaplatení. Kontaktujem znova servis, nech mi vystavia bloček. Tí zasa nemajú v pokladni kolonku "peniaze na účet". Osobne musia niekoho poslať do banky. Horší ako dôchodková reforma. Tak zasa čakám štyri dni, kým sa niekto zo servisu uráči ísť do banky. Potvrdenie mám a hneď ho posielam do poisťovne. Po víkende prišla odpoveď: "Vaše dokumenty sme postúpili príslušnému likvidátorovi vašej poistnej udalosti". Potom sa to zbehlo rýchle a o dva dni som mal 80Eur na účte. Hádam aj preto, že oba účastníci mali rovnakú poisťovňu.  Mám teda za sebou prvú skúsenosť s riešením poistnej udalosti a dúfam, že aj poslednú. Poisťovňa riešila pomerne rýchlo, len so servisom trvalo všetko akosi dlho. Navyše zrkadlo skresluje, bude to dáky lacný čínsky "šunt". Poučenie pre mňa, že treba vymeniť všetko a nespoliehať sa na použitie kvázi dobrých dielov.

Žiadne komentáre: