25.8.13

Mŕtva voda pre život v Podhájskej


Načo cestovať k moru, keď u nás máme priam Mŕtve more? Už len tie vlny chýbajú. Vybrali sme sa pomerne neskoro, lebo baby si pospali. Na druhej strane celý deň by tam aj tak nevydržali. Cesta trvá poldruha hodiny. Je vcelku fajn, iba v Mani smerom na Trávnicu sú veľké diery a treba byť obozretný. Posádka zvládla cestu v pohode. Došli sme tesne poobede, v čase špičky. Platené parkoviská boli beznádejne plné. Otočil som sa (nie jediný) a šiel na vzdialenejšie, ale bezplatné parkovisko. Je asi 500m od kúpaliska. Ľudia su leniví, a preto parkujú, špekulujú, zdržujú, kde sa dá, napr. za 1eur sa dá parkovať aj pri potravinách asi 250m od kúpaliska. Kúpalisko je veľké, s množstvom bazénov. Podobné Vincovmu lesu pri Sládkovičove. Mrochtiacia časť má salinitu viac ako 5000mg/l. Ani baktérie sa v nej nešíria, nešíril som sa ani ja a je to škoda. Je vidieť staršia (prerobená) časť a letná, novšia. Cez extra pokladňu sa dá ísť aj do vnút. bazénov wellness centra, ale kto by to v lete skúšal. Vstupné prijateľné na to, čo kúpalisko ponúka. Na začiatku je obchodná ulica, ktorej sa dá vyhnúť iba z časti. Dobrá pasca na kúpajúcich. Ďalej sú aj reštaurácie. Areálom preteká riečka Liska a tiež div nie železnica. Pri odchode udrie do očí minizoo. Sú tam holuby, sliepky a daniele. To sme nemohli vynechať. Letná časť sa nájde pomerne rýchlo. Staršie bazény s horúcou vodou i v detskom má 35°C.  Tie sú skryté za budovami. Tam je i 80°C term. prameň. Dobrá vec je pitná voda a pramienky. Aj sme si nabrali do fľaše, lebo sa nám už uvarila. Staršia tam spravila fontánku, tak silno otvorila kohútik. Tobogan je len taký, aby sa nepovedalo. Vsadený, kde nepatrí. Ľudia sa opekajú na stupňovitých terasách, miesto sme chvíľu hľadali, a to tam vraj v čase najhorúčav bolo ešte viac ľudí. Rozložili sme prístrešok, natreli sa  a polovica sa šla kúpať, druhá polovica najesť makovníka. Keď som už pri jedle. Zasluhuje si osobitnú pozornosť. Rady v reštaurácií Pod toboganom nie sú veľke, ale zvlášť sa objednáva a zvlášť vydáva. Po obdržaní poradového čísla sa čaká. Rôzne dlho, závisí od objednávky. Ja som mal hranolky a poradové č. 94. Vydávali sa zložitejšie menu a boli okolo čísla 60. Nečakal som dlho. Rýchle jedlá ako “cigáň”, či párok v rožku sa špeciálne pripravujú za reštauráciou. Nápoje v oboch. Najprv teda hranolky za 1.50Eur bez omajdy za 0.40Eur. Riadne prehnaná cena. Ale baby mali na ne chuť. Tretiu porciu som si už nepýtal. Skôr sa oplatí menu za 3Eur, bolo “vepřo knedlo, zelo”, určite pre početných českých návštevníkov. S drahou sme si dali “cigáňa” za 3Eur. Bez nejakej extra prílohy, iba horčica a cibuľa. Jedna porcia bola spravená, na druhú som 10 min. čakal. Potom aj tak nedopečeno chutila. Mäso bolo šľachovité, tučné. Ledva som ho požul. Žena to rovno vyhodila. Napodiv, našim malým to chutilo. Záver teda znie: doniesť si vlastné jedlo. Viem, minimálne čo tam je a za rozumnú cenu. Týmto asi kompenzujú lacné vstupné. Nápoje, pivo a kola sú v normálnej cene ako všade inde. Tých pivných sudov, čo bolo za reštauráciou... Bazény aj okolie sú čisté. Dostatok košov. Plavčíci vstupné brodisko a sprchy pravidelne čistia. Odpadky sa nepovaľujú. Záchody sú však "iné kafe". Niekto v mužských nestíhal a vysral sa mimo misy. Hovno je tam snáď doteraz. Naše malé sa v neprítomnosti rodičov (zháňali ako lastovičky jedlo) vykadili na schody. Mama mala s tým robotu a počas nej si našla rovnaké prekvapkanie od mladšej aj v prístrešku. Detský bazén je zvarenec z antikor. ocele a la Galandia. Deti sa len kĺzali na šmýkľavke. Pozorná plavčíčka čistila aj bazén od slonov a močiacich sa mrožov. Správne. Vedľa je predsa bazén pre väčšie deti. V ňom sa aj cvičí. Bola zábava sledovať ľudí, hlavne ženy nedočkavo (jemne povedané) čakajúc na animátorky. Ja som im to v tom horku nezávidel. Nudu návštevníkov však treba zahnať. Ďalší spôsob bolo vodné pólo v neplaveckom bazéne. Na malom vyhradenom  kúsičku sa tlačilo pár hráčov. Pripadalo mi to také nasilu s detskou loptou. Vedľa sú tiež megašachy. Ihrisko obďaleč zívalo prázdnotou. Detské ihrisko je pomerne ďaleko pri aleji obžerstva. Robia tam aj mojito, no dnes bola akcia na piňakoládu. Hore pod strieškou sú aj nejaké stolové hry. Okrem toho tam sústavne niekto brnká. Jedni hrajú, ďalší sa chystajú. Neplavecký bazén ma osviežujúcich 25°C. Malé však nebavil a stále  ich ťahala kĺzačka v detskom. Na konci leta sme zistili, že mladšiu dávať do rukávkov a kolesa. Z kolesa potom nevypadne. Jeden rukáv sa však porúčal. Ventil sa nedá zatvoriť. Divné. Skúsil som aj plavecký bazén. Tam je ľadová sviežosť 20°C. To som vtedy nevedel. Tam sa treba naozaj hýbať, aby človek nestuhol. “Pepčouni” sa spoznajú podľa vodotesného púzdra na krku, kde nosia euráče. Napodiv, som tam vôbec nepočul maďarčinu. Tí asi chodia do lepších kúpalísk na “maďare”. Mamina sa tam nudila. Po piatej sme začali baliť. Kúpa neodmysliteľnej pohľadnice, návšteva zoo a potom s menšou na pleciach k autu. Zastavili sme sa v Lidl, keďže doma nič a potraviny by sme u nás už nestihli. Potom som ešte aj auto nakŕmil a pred 20h sme boli doma. Pekný výlet aj kúpanie, no je to trocha ďaleko.

Žiadne komentáre: