12.8.13

Zbierka

Aby niekto uľahčil, či zlepšil život milovanej bytosti urobí čokoľvek. A ten, kto mu dá na to peniaze tiež. Firma recyklujúca plastové vrchnáky z PET fliaš si vymyslela pre jedno choré dievčatko, že mu poskytne financie na rehabilitáciu, keď nazbiera 10 ton týchto vrchnákov. Aby sa s nimi firma bavila, potrebovali aspoň 1 tonu. Za 1kg dostane 20 centov. 1 kg je 440 vrchnákov. Nejaký ten zvyšok veľkodušne doplatí. Vrchnáky musia byť čisté (inak je to 10 centov za kg) a tie správne, teda ozn. 02 (HDPE) alebo 05 (PP).  Žena je ešte stále doma, a tak má čas sa tomu venovať. Vyvesila oznam v baráku (vydržal 2 mesiace), pohovorila si s riaditeľkou v škôlke. Tiež na každom výlete, dovolenke zbierame vrchnáky. Na jednom takom som našiel na Sĺňave utopeného psa. Smrtka ma obišla.  Už je to mánia. Človek sa buď tomu oddá alebo na to úplne kašle. Nič medzi tým. Napr. vo vlaku som videl dve fľaše, tak som ich "vyzliekol" z vrchnákov.  V letných mesiacoch som našiel cestou do roboty každý deň priemerne 2 vrchnáky. Nebola jednoducho cesta, z ktorej by sme vrchnáky nedoniesli.  Poslal som email vo firme. 1 vrece som s nimi zaplnil. Pomaly mi kolegovia stále nosia, na oddeleniach sa robia zbierky. Zaujímavé, že vždy len tí istí. Dúfam, že ostatní majú zatiaľ tajné zbierky u seba (neskôr sa potvrdilo, že zopár ľudí áno). Doma potom vyzbierané triedime. Nájde sa všeličo:
-kamene,
-orech. škrupiny,
-kovové zátky,
-2 centy,
-časti Lega,
-hracia kocka,
-ohorok cigarety,
-kindervajíčka aj s figúrkou,
-krúžok na kľúče,
-kľúče od bicykla,
-injekčné striekačky (nepoužité),
-dokonca 10 švajčiarskych rapenov,
-vaginálny krém (ten ma teda dostal),
-časť kvetináča,
-živé stvorenia ako ucholak.
Deti mali najväčšiu radosť z hrdzavej bombičky na sódu. Spoluzberatelia našli zubnú protézu. Niektoré potom žena umýva. Trocha sa čudujem jej angažovanosti. Raz toho bola plná vaňa a decká sa umývali v lavóri.  Do konca mája sme odovzdali prvú stovku kg. Koncom leta to už bolo viac ako 300kg, vyse 120 000 vrchnákov. Nedarilo sa nám to riadne odvážiť. I váha bola z toho zblbnutá. Najviac z jednej škôlky. Kde to tí ľudia berú a hlavne stále z tej istej lokality? Niečo bolo napr. zo Švajčiarska, či francúzskeho Alpe-d'Huez. Najďalej k nám cestoval vrchnák z tureckej minerálky. No bola tam "minerálka" tureckého kamionistu. Zo Slovenska to boli Girlatovce. Medzitým sa vyzbierala prvá tona a dievčatko nastúpilo na pobyt. Zbiera sa ďalej, i keď rodičia malej nereagujú na všetky ponuky a robia si tým zlú reklamu. Robíme to pre dobrú vec, rodičia sú vďační. Príbeh je na http://www.leuska.estranky.sk/
Ad 1 (12.10.2013): Zbierka skončila. Podarilo sa im nazbierať na 2 nákladné autá. 3. by už nedali do konca roka. V 37 vreciach sme na 8 krát dohromady odovzdali 502.7kg. Našimi rukami prešlo vyše 22 miliónov viečok, a to nepočítam z rôznych dôvodov tie vyhodené.  

1 komentár:

Anonymný povedal(a)...

Tá celá námaha dievčatku vyniesla 100€???