5.6.10

Záplava maturantov

V predchádzajúcich dňoch som videl záplavu tmavých sák a minisukní. Výkriky ostrých chlapov maturita-formalita. No myslím, že pred komisiou to nie je až také formálne. Maturitné dni. Ja som maturoval 6. júna. Bol som snáď predposledný, čiže som sa dlho potil vo vlastnej šťave. Z voliteľných predmetov som maturoval z Angličtiny, z matiky alebo z fyziky som bol dutý ako bambus. Dodnes sa vlastne čudujem ako som cez matiku mohol ročníkmi prechádzať. Vypomstilo sa mi to na VŠ, keď som si musel platiť doučovanie. Všetky predmety som absolvoval na výbornú až na jeden. Majster z odborného výcviku povedal, že teória je pekná vec, ale niekedy k ničomu. Položil mi teda praktickú otázku. Ako dáme dolu ložisko z hriadeľa, keď nie je po ruke prípravok? Do zadku by mi vlas nikto nestrčil no mohol som sa namáhať ako som chcel, ale jednoducho nie som praktický človek, a tak som to mal za dva. Rúrka bola tá sprostá vec, ktorá zabránila, aby som dostál metál. Skúšku dospelosti sme slávili 3 dni na chate. Príšerne tam varili a niektorí grcali. Vtedy som držal 24 hodinovku pri ohni. Bol aj trápny pokus o výlet, ale po prvom kilometri už nikto nevládal od "únavy". Nedávno som aj bol na stránke mojej školy. Zvonka vyzerá škola rovnako, no zvnútra sa zmenila. Učebne sú bohato vybavené a namiesto výcvikovej haly je už telocvičňa. Aj ľudia sú iní.
Z pôvodných učiteľov ostala už len večná zástupkyňa, slovenčinárka a telocvikár. Škoda len, že sa nedajú stiahnuť fotky.
Maturita vtedy nebola uniformná ako teraz. Vtedy sme sa ešte hľadali. Držím dnešným maturantom palce, nech šťastne vykročia do života.

Žiadne komentáre: