14.12.09

Cigánski Diabli

V sobotu chytila ženu a švagrinú predvianočná nákupná horúčka. Šli sme do OC Laugarício. Ja len tak. A veru neľutujem. Taký mini koncert tam mali svetoznámi Cigánski Diabli. V prvom vstupe začali skladbou J.Brahmsa, potom to rozbalili v cigánskych piesňach naplno. Najmä umelecký šéf E.Šarkozi. Cimbal sa len tak triasol a on potil. Na záver zaspievala Vanesa Šarkoziová. Druhý vstup bol neskôr, tak som som sa šiel prejsť. Zašil som sa do kníhkupectva. Pred druhým vstupom Cigánskych diablov vystúpila tieť len tak z rýchlika tanečná sk. Star Dance. Potom to odpálili opäť cigánskou piesňou aj z malou Vanesou. Jej mama Sylvia odložila violončelo a pridala sa k nej. Potom bolo sólo pre turecký nástroj Tárogato. Každý jeho zvuk pozná. Je to kríženec klarinetu a hoboja, volali ho aj turecká pištoľ. Má charakteristický zvuk, znám najmä z indických skladieb. Veľmi sa mi hra naň páčila a záver skladby okorenili cigánskymi prvkami. Podobne aj ďalšiu židovskú skladbu. Primáš Š. Banyák predviedol svoje virtuózne husľové sóla, pri ktorých mu praskali struny. Nevšimol som si, či mení sláky alebo strunu len vyhodí. Urobili na mňa dobrý dojem, no asi by som na riadny koncert nešiel. Predsa len počúvam inú hudbu.

Žiadne komentáre: