23.1.09

Patálie s výpočtom dane

Nastal čas o vykonanie výpočtu dane z príjmu. Za mňa to vykoná firma, v ktorej pracujem. Ostáva iba "maličkosť" - podať žiadosť. Naša firma vychádza v tomto v ústrety a milé panie prídu do kancelárií. Tak tomu bolo i tento rok. No pre mňa to znamenalo vyplniť zopár koloniek navyše. Uplatnil som si nezdaniteľnú časť dane na manželku. K tomu potrebujem jej príjmy, ktoré nesmú presiahnuť 98496Sk, teda asi 3270,12 Eur. Ak je to menej, sumu si môžem uplatniť. Tým paniam, čo mi budú robiť priznanie je to srdečne jedno akú sumu tam dám. Len pre prípadnú daňovú kontrolu to potrebujem mať zdokladované. Písal sa 20. január. 2 dni som tápal, čo vlastne potrebujem. Nebolo mi jasné, čo je príjem a čo nie. Vo štvrtok som si to pomocou kolegy a ten pomocou ďalšej kolegyne konečne ujasnil. Manželka bola zamestnaná ešte medzi 1.1.2008 a 3.1.2008.To je jedno potvrdenie a poberala materskú 6 mesiacov. To je druhé potvrdenie, ktoré vydá Sociálna poisťovňa. Rodičovský príspevok sa neráta do príjmu. Bol štvrtok a v poisťovni je príprava na víkend, takže oddychujú po namáhovom týždni a pred piatkom. V piatok ráno som volal do pobočky miesta bydliska. Lenže žena robila v Bratislave, takže materskú jej posielali odtiaľ. Dali mi zopár čísiel na tamojšiu pobočku. Prvé číslo sa nechytalo a druhé až po značnej chvíli. Odpoveď na druhom konci ma šokovala. Vraj mi neposkytnú žiadne údaje, lebo sa sťahujú do inej budovy. Vhodnejší čas si teda vybrať nemohli. Tak som sa ich pýtal, či ich niekto zastupuje. Nekompromisná odpoveď: "Nikto vám nepomôže, do konca mesiaca sme úplne mimo, totálny blek aut" ako sa hovorilo počas plynovej krízy. Keď začnú robiť, zasa nebudú vedieť, čo skôr a vybavenie sa predĺži. Žiadosť treba podať do 15. februára a rád by som to stihol. Perspektíva, že si budem robiť daňové priznanie je zlá. Nakoniec som si sumu vyrátal zo ženiných bankových výpisov. Keďže presiahla potrebnú čiastku, mohol som to konečne uzavrieť.
Má tiež niekto také skúsenosti s daňami, poisťovňou a pod. ? Budem rád, keď sa podelí s nimi.

Žiadne komentáre: