23.1.09

Mánie Pixmánie

Náš malý cumlikátor robí pokroky a tak sme sa rozhodli kúpiť si kameru, nech máme na čo spomínať. S výrobkami firmy Panasonic som spokojný, preto voľba bola jasná. A samozrejme keď už kameru, tak s plným rozlíšením. Predsa len kamery s DVD vychádzajú z módy. Najlacnejšiu ponuku mala francúzska spoločnosť Pixmania. Skoro polovičnú oproti klasickým obchodom. Tak som sa rozhodol objednať aparát u nich. Ešte som yisťoval, aký je rozdiel medzi typmi kamery EP-K a EP-S, ale nikto mi poriadne nevedel povedať. Rozdiel bude pp. pre aký región je kamera určená (Anglicko, zbytok Európy a pod.). K nej ponúkali i náhradnú nabíjačku s batériou. Mať náhradu do exteriéru je veľmi dobrá vec. No nebola originál Panasonic a to sa mi stalo osudným. Zásielka prišla asi po týždni. Najprv som videl ku kamere napájací kábel s anglickou zástrčkou. Už som si obliekal kabát, že idem kúpiť adaptér. No predsa som len siahol na dno krabice a našiel aj u nás používanú zástrčku. Dal som nabíjať i náhradnú batériu. Ani po vyše 25h nebola nabitá. Diskusia s franc. výrobcom batérie neviedla nikde. Neviem prečo sa ma pýtali z akej som sociálnej vrstvy. Nakoniec bola odpoveď, že po telefóne sa nebavia, nech napíšem e-mail. Doteraz nemám odpoveď...
Takže reklamácia na Pixmíniu. Na Pixmánií treba vypísať návratku a k tomu treba si vytlačiť etiketu s príjmacou adresou kdesi v Bretani vo Francúzsku. Poštovné ma stálo takmer 7Eur-doporučene. Ani po 2 týždňoch nebola zásielka na mieste. Tak nová reklamácia na Slovenskú poštu. No práve v deň podania reklamácie zásielka dorazila. Odpoveď od SP prišla po Vianociach (majú 30 dňovú lehotu na odpoveď). Pixmánia zareagovala promptne (na nie až tak, musel som ich trocha popohnať) a poslala novú batériu s nabíjačkou s5. Ani som ju nenabíjal a rovno vložil do kamery, že ju najprv úplne vybijem. Aké to rozčarovanie, keď mi kamera napísala, že danú batériu nepodporuje. Tak som sa snažil dohodnúť výmenu za originál Panasonic batériu. Po naťahovačkách typu "musíme to prejednať z nadriadenými a máte 7 dní na vrátenie" (čo už vypršalo) to nakoniec uzavreli s tým, že v ich popise nie je zmienka o podpore mojej kamery. Čo je pravda, ale načo ju potom ponúkali ako príslušenstvo ?! Prišiel som teda o 66Eur a teraz som si podal pár inzerátov dúfajúc, že sa niekto ozve a zbavím sa tej prekliatej batérie. Momochodom je je na nej "Made in China". A mienim si kúpiť originál batériu Panasonic. No nebudem už nič objednávať zo zahraničia, snáď okrem kníh, ale všetko u domácich predajcov.
Má niekto tiež podobné skúsenosti ?

Žiadne komentáre: