31.10.08

Kafka a jeho dielo

Prečítal som Kafkove poviedky. Väčšinou mi pripadali dosť depresívne. Musel mať riadnu depku zo samoty, či neúspechu. Niekoho mi to pripomína.... Veľakrát utiekal do sveta fantázie. Hneď prvá poviedka Opis zápasu je ťažká na čítanie. Najviac ma upútala Premena. Veď kvôli tomu som si knihu požičiaval. Niektoré príbehy sú až nudne dlhé, napr. Na stavbe čínskeho múru. Na chuť jeho osobitého humoru som tiež neprišiel. Ani jeho aforizmy mi nevyrazili dych.
Čítal som aj jeho román Amerika. Ten sa vcelku dobre čítal. Škoda, že ho nedokončil. Prečítal by som si aj román Proces, ale ten nie je v našej knižnici. Konce postáv jeho príbehov sú tragické a bezvýsledné. Taký bol Kafkov štýl. V každom prípade odporúčam po jeho prečítaní niečo ľahšie a veselo ladené.

Žiadne komentáre: