5.1.21

Rok dvadsať

I napriek zahlteniu reklamami na COVID-19 žili sme naďalej obyčajné životy:
7.1.2020 - tento rok sa zubatá riadne zaháňala kosou. Odišli obe moje babičky. Jedna dnes a druhá na jeseň. S oboma som sa stihol rozlúčiť a obe vedeli, že je koniec a vedeli to aj ostatní z prázdneho pohľadu očí.. Okrem toho v baráku zomreli v priebehu roka ďalší piati ľudia,
10.1.2020 - pohreb milovanej babičky. Bol krásny, skučavý ako majú evanjelici. Spievali sa antifónie.Dojatý bol aj samotný velebníček. Ako tíško žila, tak tíško aj odišla,
11.1.2020 - Novoročná rocková párty vo firemnej jedálni. Tak narýchlo zbúchaná. Ešte som v jedálni večierok neabsolvoval, tak som poctil priestor i v sobotu svojou prítomnosťou. Bolo nás sedem statočných z tímu. Aspoň som spoznal nových kolegov,


Naše jediné sánkovanie v zime 2019/20 na zmrznutom trávniku Veľkej Javoriny.


15.1.2020 - spolupráca s niektorými ľuďmi nie je otázkou vedomostí, ale trpezlivosti,
17.1.2020 - dnešní chlapi držia mobil v ruke viac ako svoj k.kot,
19.1.2020 - korčuľujeme sa za firemné. Oplatí sa, lebo je na ploche len pár ľudí(zamestnancov),
21.1.2020 - tato na operácií pásového pruhu. Všetko v poriadku, akurát som nemohol vyvenčiť psa, lebo útočil,
27.1.2020 - v kancli je nová upratovačka. Stará, keď videla, že končí ledva vysypala kôš,
30.1.2020 - ráno meškal vlak. Príčina? Niekto odrezal v Pezinku kus výhybky,
4.2.2020 - Petra, tlaková níž, vystrájala na Slovensku. Strhla konštrukciu pre solárne panely a kvetináč na parapete,
5.2.2020 - na vrátnici sa točia turnikety. Raz som preletel tak, rýchlo, že zvädol ako Harabin po volbách. Dva dni ho opravovali (myslím ten turniket),
7.2.2020 - poobede, krátko po druhej hodine, som sa stal krstným otcom Amálky Bublinky. Jej otec na dva dni zmizol,
10.2.2020 - projekt nie je dobrý alebo zlý podľa problémov, ktoré má, ale ako sa riešia,
12.2.2020 - dcérka vstupuje do adolescentného veku a ja ľavou nohou do roboty. Bosana strašne rieši, prečo vyhlasujem, že namiesto práce z domu, tzv.DODO (DOrob DOma) popíja kávičku v Rotunde na Chopku. Asi niečo na tom bude, keď ju to veľmi trápi,
15.2.2020 - písomné hlasovanie o prerábke domu. Tiahne sa to ako sopeľ celý rok, ale už je svetielko na konci tunela a budúci rok už nič nebráni začať,
17.2.2020 - po dvoch mesiacoch ťažkého rozhodovania medzi pomlkou a lomkou v číslovaní položiek, sme sa dohodli na pomlke,
24.2.2020 - šikovný šéf+šikovný zamestnanec=prosperita,
                   šikovný šéf+hlúpy zamestnanec=produktivita,
                   hlúpy šéf+šikovný zamestnanec=postup,
                   hlúpy šéf+hlúpy zamestnanec=nadčasy.
28.2.2020 - prvýkrát zmeškám vlak. Hoci som mal rezervu, predsa len bol meškajúci vlak o 30s rýchlejší,
29.2.2020 - pred týždňom sa pokazila hexna-práčka a kupujeme novú. Ešte netuším, že tento rok je to jedna z mála lacných investícií,
3.3.2020 - v škole sa učíme rozumieť slovám a ako ich písať. Ale narábať s nimi nás naučí až život,
7.3.2020 - posledný ligový zápas malých basketbalistiek tento rok,

Voľby mudrosráči ešte stihli.

12.3.2020 - skúška rozhlasu. Na druhý krát polovica kancelárie skutočne vyšla von, lebo si myslela, že je požiarny poplach,
16.3.2020 - nastávajú pomerne nudné dni s DODO-m. Začínam prehodnocovať rebríček mentálnych hrozieb práce z domu. Jedinú výhodu má, že môžem chlastať a obed nemám na hnusnej zaje.anej tácke,
19.3.2020 - vyťahujeme bicykle. Tento rok som najazdil toľko, čo ani za posledných 20 rokov nie. Len svokre som absolvoval desiatky jázd,
30.3.2020 - konečne zapojený elektromer na záhrade. V zime ho majstri omylom zapojili susedovi,
1.4.2020 - normálne som na minútu uveril, že baby idú do školy. Prvý apríl!
6.4.2020 - v pyžame utekám večer skontrolovať auto. Ktosi poslal fotku rozbitého sopla na našom parkovisku. Našťastie to nebolo naše auto. A otvárame opekačkovú sezónu pri Váhu,
10.4.2020 - mladosť je ako cirkus. Raz sa zbalí a odíde,
13.4.2020 - tichá, suchá a smutná Veľká noc. Muži by ju tento rok najradšej vymazali, ženy sa tešia,
17.4.2020 - prileteli lastovičky,
24.4.2020 - veľká upratovacia akcia na záhradke. 10 vriec odpadu a 2 debničky,
1.5.2020 - americkí vedci zistili, že existuje Boh. Konečne sa bude vedieť, čo je správne,
5.5.2020 - zdraželi potraviny, benzín, kozmetika. Vianočný stromček nezdražel,
9.5.2020 - ku Dňu matiek dostala žena v krčme (do konca roka skrachovala) pizzu. Zjedli ju deti. Po odrbe spred dvoch dní v McDonalds (chýbala placka) sa zemeguľa zasa dala do rovnováhy,
19.5.2020 - kŕmime nutrie pri mestskej stoke. Okotilo sa 9 mláďat. Deti začali za nimi pravidelne chodiť a pozorovať ich. Na konci roka sme mali projekt z biológie a ďalšie dva vrhy. Hoci sa môžu nutrie zdať milé s tými oranžovými hlodákmi, sú invazívny druh a škodia najmä na záhradách,
24.5.2020 - staršej trhám kvety do herbára. Ďalší projekt z biológie. Na druhýkrát sa nám podarí kvety vysušiť a nie vyhniť,
13.6.2020 - zahajujeme hubársku sezónu. Nebola to celkom hanba. 27 dubákov,
19.6.2020 - mladšia na prvom turnaji hádzanej v novom klube. V lete sa iba oťukáva v tíme. Pre dážď sa však vrátili skôr,
21.6.2020 - prvá dlhšia trasa na bicykli - 47km,

Autobusová stanica je v tejto podobe už minulosť.


28.6.2020 - aj mladšia je už duchovne pubertiačka,
30.6.2020 - stanovačka v Rohoznej. Vrcholom je výstup na Kráľovu hoľu,
6.7.2020 - chladný začiatok leta a až teraz sa kúpeme vo Váhu,
7.7.2020 - so ženou na večernom kine. Premietali komédiu Vlastníci,
12.7.2020 - oficiálne som krstným otcom. Viac menej som sa len tak zviezol pri obrade,
15.7.2020 - obed si vo firme už objednávame deň dopredu. Ďalšie mesiace trvá, kým sa dá aj cez internet,
18.7.2020 - pred domom festival pouličného jedla. Nič extra. Samé opekance a hamburgery na všetky možné spôsoby a tvary,
23.7.2020 - večer po zotmení naháňame celá rodina po okolí kométu Neowise. Bez úspechu. Naháňali nás akurát komári. Neskôr sa pokúšam ju zazrieť sám, ale akoby to bol výmysel ako diaľnica do Košíc,
29.7.2020 - na prevýchove švagrove deti. I naše recipročne pôjdu z domu,
3.8.2020 - v kancli máme švába. Kolega ho skántril a hodil do kvetináča. Ktovie, kde sa tam vzal. Tak ako nikto netuší, čo sa odohráva v červenej tme dozrievajúcich rajčín,
12.8.2020 - po našom meste behá zebra z ekoparku,
13.8.2020 - okrem zatúlanej zebry mesto sužuje celú noc zvuk akoby rozbiehajúcej sa motorky kdesi na letisku,
2.9.2020 - zahajujem burčiakovu sezónu a tretí ročník v ZUŠ,
8.9.2020 - na prvom a poslednom basketbalovom zápase Čajok. Síce hrali ďalej ligu, ale bez divákov,
11.9.2020 - takmer po mesiaci a dvoch urgenciách som si bol vyzdvihnúť generálkovaný bicykel. Mám nové sedátko. Už len rám je pôvodný,
13.9.2020 - každý cyklovýlet si brávame sadu na opravu defektu. Dnes sme šli na rýchlo a už som sa nevracal. Karma je zdarma. Takmer dve hodiny sme sa vracali domov pešo,
15.9.2020 - deti píšu trest, lebo so zobrali bez dovolenia peniaze a ešte aj klamali,
22.9.2020 - nočná jazda mestom na bicykloch v rámci Dňa bez áut. Na križovatkách policajti, ale ku koncu zmizli. Buď sme boli príliš rýchly, ale skôr sa na cyklo pelotón vykašľali,
23.9.2020 - firma začína zavádzať systém lepšieho riešenia problémov a zlepšovania práce (tzv. VOS) spôsobom krájania salámy alebo i pomalého varenia žaby,
4.10.2020 - dnes okolo 14h babička z tatovej strany vydýchla naposledy. Dva dni pred smrťou som ju bol zo sestrou a tatom navštíviť v trenčianskej nemocnici. Nebola už veľmi pri vedomí a trápili ju len mačky v byte. Prakticky jej odumrelo tenké črevo a v jej veku, 88r., sa doktori už nepúšťali do operácie. Nikto nenapiekol makové štrúdle a neurobil domáce slíže ako ona. Na jej pohrebe bolo iba 40 ľudí, vo vnútri iba 10 a merali nám teplotu. Obrad bol z farárovej strany akýsi neosobný. Kar nebol, boli sme si so sestrou a tatom sadnúť v Kúrii,
10.10.2020 - prvý a posledný ligový zápas mladšej v hádzanej. Kvôli reštrikciám sme nemohli ísť,
Horšie je, že zavreli aj telocvičňu a hádzanárky ani nemajú kde trénovať,

Namiesto babieho leta nám cyklóny Gizela a Jadranka nadelili intenzívne zrážky.

                                                               Pršalo takmer 3 dni vkuse.
15.10.2020 - o5 robím z domu. A vyzerá, že na dlhé mesiace. Ak mi prudko nestúpne spotreba alkoholu a tlak, mohol by som vyžiť,
20.10.2020 - krátke babie leto trvajúce ani nie týždeň,
29.10.2020 - som taký tolerantný, až to hraničí s nezáujmom,
4.11.2020 - dedím. Peniaze som investoval o týždeň do kúpy Dračice Jarisy,
24.11.2020 - celý deň hučí od suseda vŕtačka, ktorou dlabe drážku pre elektrické káble. O 14.30h hučí žena na malú pri učení. No a o 19h suseda nad nami spustí šijací stroj,
27.11.2020 - doma mám babinec. Sedem báb robilo vianočné pohľadnice pre seniorov,
29.11.2020 - hrám sa na papierového mága. Dievkam lepím papierovú raketu Dragon. Pol metra vysoká rúra nemala miesto ani fazónu a poputovala po mesiaci do koša,
5.12.2020 - hornostredský masaker motorovou pílou. Prvýkrát beriem do rúk reťazovú pílu a útočím z rebríka na svokrov orech,
6.12.2020 - deti si prvýkrát rozbaľujú mikulášske balíčky mimo domu u babky,
18.12.2020 - okolo 13h horel balkón na treťom poschodí susedného činžiaka. Nikomu sa nič nestalo, hasiči včas prišli,
21.12.2020 - objednal som si šesť kníh, prišla mi až jedna. Ostatné dakedy budúci rok,
24.12.2020 - prvýkrát si dievčence dali navzájom darčeky. Ja so ženou som dostal od nich prívesky na kľúče. Od svokry som si rozbalil šnuptichle s notami. Tak snáď nebudem budúci rok plakať. Prvýkrát trávi môj tatino Vianoce sám. Tak si to želal. Na druhý deň sme u neho obedovali,
31.12.2020 - tradičná turistika na Marhát. Oficiálny výstup nebol, i tak nejaký dedko doniesol gitaru. 



Žiadne komentáre: