27.10.18

Hubárska sezóna 2018

Sezónu sme začali posledný májový víkend. Deti veľmi nebaví motať sa po lese a hulákajú alebo robia zle. Pri vstupe nás privítal typický obyvateľ lesa, užovka stromová. 1,5m dlhá.  Ako prvý som našiel malý dubák. Hneď na to, ako som vzal do rúk paličku.  Potom žena tancovala oslavný tanec nad tromi peknými kúskami. Väčšina hríbov bola však obžratá slimákmi. Nachádzali sme aj masláky. Napokon som ja našiel krásny urastený dubák. Obišli sme včelí roj a šli dolu. Na druhý deň sa snažili náš úspešný zber napodobniť svokrovci, ale bez úspechu. Prvýkrát sme nešli s veľkými očakávaniami a doniesli sme 21 dubákov, približne rovnako suchohríbov a 5 klieštov.
I ďalšiu nedeľu sme išli tentokrát v silnejšej zostave so svokrovcami. Za 4h motania po lese sme prešli dosť, ale dubákov sme mali takmer toľko, čo kliešťov. 13 vs. 11. Hoci sme mali dlhé nohavice, nič nepomohlo. Repelent ich skôr priťahoval. Male potvory boli až za ušami. Sucháčov bolo už len viac. Tie sú ukryté hlavne v jarkoch, gedrách. Našiel som jeden modrák a žena aj kozáky a hrabáky.
Príchodom leta a vyšších teplôt sa hríby pomaly stratili. Alebo ich poľovníci málo nasadili. Nezmizli však na východe. Hneď druhý deň dovolenky stačilo, aby som vybehol s deťmi kúsok do lesa vo Vihorlate a mali sme malý úlovok. Mamina na druhý deň našla mega dubák. Závistlivé jazyky tvrdia, že sú veľké, lebo rastú bližšie k Černobyľu. Chemko Strážske je však bližšie, keď už.
Prvý jesenný deň sme o5 na známych miestach v Považskom Inovci. Predchádzajúce obdobie bolo sucho. Nachádzame asi 6 dubákov, 2 modráky a asi 20 suchohríbov. Našli sme však i hnilé hríby. Škoda, že sme nešli pred týždňom. Dvakrát nás pochytil v lese slabý dážď. Ochladilo sa, takže je otázne, č huby budú rásť. Na obed máme praženicu.
No a týmto naša hubárska sezóna skončila, nakoľko sucho pokračovalo.

Žiadne komentáre: