7.12.14

Entuete motyta

Tak hreší najmladšia. Máme za sebou rodičovské vzrušenie v škole. Hlúpa nie je, ale lenivá. Má naviac. No ako jej to vysvetliť? A drzá. Posmieva sa. Učiteľka si výroky zapisuje ako: "Nudím sa. Nebudem to robiť". Staršia neurobí ani čiarku navyše. Začali si kupovať kakao v automate. Po mesiaci im to zástupkyňa zatrhla. Stalo sa, že deťom to vypili spolužiaci, či vytrhli z ruky, lebo vraj to mama zakázala. Vyvrcholilo to, keď si bez dovolenia zobrala eurovú mincu na kakao. Keď to učiteľka stopla, vyhlásila po škole, že chce zomrieť. Hanba na celú školu. Dcérky vtedy strážil dedko. Okrem toho, že si píše "detko", pil vodu zo svietnika na sviečku. Pre Mikulášom sme mala staršia krízu. Či kvôli rodičovskému alebo čertovi, ktorého videla na námestí a nevedela, čo čakať. Hoci sme jej vysvetlili, že čerti sú v pekle a neproducírujú sa po námestí. Stále verí.
Mladšia okrem toho, že pchá deťom do jedla prsty, ich aj mláti. S úsmevom na perách stojí za trest z opačnej strany pri dverách. A nebojí sa odtiaľ aj utiecť a klábosiť s upratovačkou. Svätá teda nie je ani jedna. A to sme si mysleli, že staršia je skôr utiahnutejšia.
Jeden deň poslúchali, keď videli toho čerta. Deň pred Mikulášom mali v škôlke v čižme cukrík. Malá sa aj sťažovala, že ju čosi tlačí. A mama len pchala nohu dovnútra jak dedko kukuricu do husi. "Čo ťa tam môže prosím ta tlačiť?". A to cukrík. Utekala s výskotom za učiteľkou:"Pvedsa som len posluchaua". Ráno na Mikuláša sme počuli ich šuchotanie ešte za tmy. Mladšia išla na prieskum." Nič tam neni" podala správu staršej. Tá potom šla a zažala. A zbadali balíčky. Bolo že to radosti a skákania. Našli si aj varechu a zemiaky s cibuľou. U dedka našli kopec balíčkov. Asi tam poslúchali viac. Z vďaky spravili Mikulášovi gumičkové náramky, ktoré pobudli chvíľu v zásuvke, a potom som ich rozobral. Mladšia v škôlke dostala spolu s dvoma chlapcami i varechy. Tak už je zaradená.
Mikuláš je neklamným znakom blížiacich sa Vianoc. Ktosi z Indonézie napísal na Ježiškovu adresu už v auguste. Reklamy nás bombardujú už od októbra. A v novembri predvianočný zhon sa začína aj u nás doma. Niečo sa objednalo. Boli sme v Hovadove. Polovička usúdila, že keď tam nekúpime všetko, tak už nikde. Na konci dňa bolo načim to "nikde" nájsť. Vošiel som do zákazu vjazdu. Nebudem tam predsa krúžiť vôkol nákupného centra. Tak som sa pridal k hovädám. Na topánku sa mi kdesi prilepil. štítok. Čudujem sa ja prečo v každom obchode pípam. Dnu, či von. Na obede som zaplatil menu, hoci som to nežiadal a polievku nemal. Odrb. Ešte aj sračku som z toho mal. Menší odrb som zažil v obchode s elektronikou, keď ma predavač nasmeroval k usb káblom. Chcel som 2m, ale vraj nemajú. Predavačova znalosť tu siahala po najbližší regál. Mali. Ale pri počítačoch, nie telefónoch. Prakticky sme teda nekúpili, čo sme chceli až na tenisky. Kolieskové korčule neboli. S vysielačkami na predajni pobehovali ako agenti NSA. Chlapci sa hrali. Stretol som spolužiaka z VŠ. Bohužiaľ som si na meno spomenul až doma. Pri vchode sa kývali mega veveričky ako nálada nášho viceprezidenta na porade. Tam to už žilo Vianocami. I stánky tam boli. V jednom sme si dali makový rožok. Medvede, veľké stromčeky. Uvrieskané decká. Naše ostali u babky. Ježiško nám predčasne doniesol nový tablet. Aj tieto poznámky píšem z neho. Tešil som sa naň jak panna na svadobnú noc. Šikovná vecička. Teraz ju však pred malými tajím, má sa zjaviť až na Vianoce. Keďže ho večer používame sa ženou (teda hlavne ja), voláme ho  "Makipede". Púzdro naň sa kdesi stratilo a prišlo až 2 týždne po tablete.
Boli sme 3x aj na trhu bez peňazí. Do placu sme dali peňaženku a nejaké "bižu". Vzal som si len nabíjačku na batérie. Dievčatá tvorili v dielničkach. Potom sme šli na zákusok. Mladšiu sme nenamotali na skutočné sane so sobom.
Dnes sme už zapálili druhú sviečku. Dali sme si tatranský čaj na prípitok. Chutí. Z toho by sa jeden "načučkal". Na advent sa mamina zodpovedne pripravila. Robí vianočné ozdoby, babka pečie oblátky. Decká sa po večeroch nudia a vymýšľajú. Z izby sa ozýva spev kolied ako z krčmy. Duo na pohľadanie. Speváčky z nich nebudú.

Žiadne komentáre: