30.11.09

Slávik 2009

V mojom záujme je sledovať dianie na našej, či českej hudobnej scéne. Čo frčí, čo sa ľuďom páči. Minulý víkend sa udeľoval v oboch krajinách Slávik. Na tých istých programoch ako beží Superstar. Pýtal som sa, o čom náš Slávik tento rok bol. Prekúsol som, že je to v komerčnej TV, keď verejnoprávna uprednostní skučanie babiek pred našou kultúrou. Sprvu som si myslel, že odovzdávanie cien je na prerobenom Superstar pódiu. Pardon. Bolo to v PKO. Aj tak to pripomínalo kombináciu Superstar a lacnej zábavy. Takmer nikto nezaspieval nič nové. Torzo Tublatanky a jej imitátori, nevýrazný a tichý Elán, ktorý snáď ani nespieval svoju pieseň.
Rišovi Mullerovi sa návrat veľmi nevydaril. Ešte stále asi pod liekmi dýchavične zarepoval Po schodoch. Pieseň urobili zaújmavou aspoň hudobníci. Zmes hitov rokov minulých pôsobila čudne.
Trápne vtipný Juro Mokrý si uťahoval zo spevákov a spravil z udeľovania frašku. Zdá sa, že si on alebo Markíza robili zo súťaže uťahovali. Okrem toho spieval a tancoval ako keby naša hudobná scéna už nemala koho ponúknuť. Nudný bol najmä pri imitovaní rozhovoru Žbirku a Mullera.
Televízia pretláčala svojich ľudí. No, aby som len nekritizoval. Pekným vrcholom bolo vystúpenie Chinaski a No Name. Zaujímavé, že No Name získali ocenenie v českom Slavkíovi 2009 a u nás nič. Čo sa mi páčilo boli svojrázne upútavky na nominácie a vstup expresákov Doda a Nora.
Český Slavík 2009 mal lepšiu úroveň. Bol tradične v Lucerne a humor moderátora bol nevtieravý, i keď tiež uletený. Neúnavný Gott bude asi zlatý aj po smrti. Prosil, aby ho už z nominácií vyradili. Peknú, novú skladbu zaspievala Aneta Langerová. Nejak výnimočne ma teda náš Slávik nezaujal, nič také noví sa nedeje, akurát stálica Marika Gombitová sa už neobjavila medzi ocenenými.

Žiadne komentáre: