11.9.14

Gumičkový ošiaľ

Sú malé ako kedysi populárne "céčka". Sú aj také farebné. Ako dúha, niektoré fosforeskujú alebo menia farbu. Spájajú sa dokopy ako céčka. Spájajú ľudí. Ich darovanie je dôkaz priateľstva. Tí žhavejší vidia v krikľavých farbách erotický podtón. Astrálni guru zasa vidia v ich farbach povahu človeka. Dajú sa naťahovať, čo céčko by určite nerozdýchalo a niektoré aj voňajú.
Ich predchodcovia, bavlnené náramky sa krčia smutne v kúte a zapadajú prachom.
Nosí ich Julia, Fico aj pápež.
Svet, hlavne ten detský, objavil cez upršané leto malé gumičky-loom bands alebo
originálnejšie originály majú meno rainbow loom. Silikónová mánia.  Splietajú sa
z nich trendy náramky (hovorí sa im aj GN) prívesky, či prstene, ba dokonca aj zvieratká
a mimoni (ak neviete, kto to je, ste mimo "in"). Na vlastných alebo umelých prstoch.
Originálne vzory, dĺžky a šírky, vyskúša sa na ruku a vo finále spojí "eséčkom", teda ležatým S.
To jediné pripomína menšieho bratranca céčiek. S dopytom rástli i ceny. Za balík 30-tich gumičiek  2 Eur. Dokonca chýbali na pultoch jak manadrinky za bolševika. No prišli lacní Jožkovia z Číny a strelili ich za 50 centov. Trh sa zaplavil, prispôsobil a ceny spadli. Pritom všetko je
z Číny, aj ich geniálny objaviteľ, ktorému zavadzali kdesi v sklade. Balíček obsahuje aj pletací háčik. Dá sa kúpiť aj 300 gumičiek, 800 gumičiek, pol kila, čo pol kila aj kilo gumičiek. Som zvedavý,
kedy ktosi vyrukuje s gumičkovými závesmi. Šaty už existujú. Upletení zo 40 vriec gumičiek. Malej sme kúpili skromne, zatiaľ len 3 balíčky, lebo pýtala od tretiačok v družine. Vedie veľa otvorených objednávok pre rodinu, kamarátov a neviem ešte koho všetkého spomenula. Len ja som čakal na vybavenie objednávky 3 dni, taká je zaneprázdnená. Pochytilo to aj maminu. Zakúpila stojan na pletenie. Zatiaľ pomotala gumičky do niečoho, čo má pripomínať sovu. Dospelí sa teda chytajú do dúhovej siete tiež. Ja mám také nehumánne, pubertálne myšlienky, čo s nimi. Predstavil som si ako jedno gumové koliesko frnknem na ulici niekomu nenápadne do nosa. Z dlane. Alebo na obede ich odpálim zo stola do kolegov. Skúšky dostrelu gumičky už absolvovali... Na "fasabuku" je celá komunita gumičkárov. Americki vedci zistili, že gumičky sú plné toxínov a deti nebudú mať deti. Pre mňa nie je čo riešiť, ja sa reprodukovať už nepotrebujem. Hrdo nosim dcérkin na zápästí. Bude sa zahadzovať vo veľkom? Snáď nie. Všetky gumičky sveta spojte sa. Celý svet sa pletie, naťahuje, farbí, lajkuje.  A vy im začinte pomáhať! Vraj je to jednoduché.

Žiadne komentáre: