4.6.09

Otvorenie letnej sezóny

Minulý víkend bolo ako každý rok otvorenie letnej sezóny v nažom meste. Ráno bolo daždivo a vyeralo to všelijako. No počasie sa umúdrilo a pred obedom som sa šiel s malou pozrieť do parku. Tam už bolo kopec ľudí a alegorický sprivod. Prevažne ho tvorili čerství maturanti. Nastúpení kchtíkovia, či čašníci. Pri Dome umenia bola provizórna tribúna, kde sa už vrteli na zadku primátor s prezidentom, nejaký podpredseda parlamentu. Svoju poslaneckú a predvolebnú polievočku si tam prihrieval Kukan, Beňová-Flašíková a ďalší bruselského kresla chtiví. Práve dodýchala kapela a docvičili mažoretky. Malú som vysadil z kočára, nech si pobehá. Nebolo to najrozumnejšie a po chvíli bola späť v kočári. Popri stále stojacom sprivode, som šiel ku stánkom. Nejaká žena sa chystala po materskej do roboty a kupovala si šperky. Ja som bol skromnejší a kúpil dva kokosy. Na promenáde sa rozbiehala bluegrassová kapela o dvoch členoch. Pri lipe Slobody ma horliví členovia obdarovali modrou igelitkou a semenami nezábudky. Igelitku som za rohom hodil do koša a nezábudky daroval svokre. Poobede sme už šli celá rodina na otvorenie. V parku práve dohralo divadlo pre deti. Mali sme chuť na langoš a hranolky a predsa sme si kúpili „cigáňa“. Ani nám nechutil. Neviem, či kvôli cene 3,30 Eur/kus alebo kvôli inému. Žena to zapila medovinou. Rozbiehala sa česká skupina, ktorá spievala skladby Beatles. No, nebolo to teda bohviečo. Drobcovi sme kúpili aspoň balón. No mal kaz a po chvíli začal fučať. S prstom na trhline sme to išli reklamovať. Bez slova nám dali nový. Pomaly sme šli domov. Z.Predná sa pripravovala na vystúpenie. Po fotení z fanúšikmi ju ochranka zabuchla do auta. I taká je cena akože slávy. Prišli sme domov a práve končili vystúpenie kaskadéri. Včera vystúpenie zrušili, tak aspoň dnes chceli zarobiť. Bol som doma na otočku a hneď šiel na koncert skupiny No Name. Zvukári ich ladili veľmi dlho až ich vypískali. Po 40min. Konečne odpálili koncert skladbou Lekná. Nasledovali ďalšie hity ako Duša a ja, Večnosť, či Žily. Pred prídavkami zahrali divadielko, že už ako končia. Pridali dve skladby, posledná bola Ty a Tvoja sestra. Zvyšok večera mi hučalo v hlave, ale stálo to za to. V nedeľu to kaskadéri kvôli počasiu pred domom zabalili a my tiež. Na langoš a hranolky sme teda nešli.

Žiadne komentáre: